۷۵ درصد اختلالات روانی در سنین ۱۴ تا ۲۵ سالگی رخ می دهد

0
918

 

دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۷۵ درصد اختلالات روانی در سنین ۱۴ تا ۲۵ سالگی رخ می دهد، گفت: اگر این اختلالات در این سنین تحت کنترل درآید ۷۵ درصد بار بیماری های روانی کم می شود.

 

رئیسی افزود: توجه سازمان بهداشت جهانی به نوجوانان و جوانان در شعار سلامت روان در سال ۲۰۱۸ به خاطر اهمیت ویژه ای است که این سنین دارد. وی ادامه داد: اگر اختلالات روانی در سنین ۱۴ تا ۱۹ سال کنترل شوند، آینده سلامت فرد، خانواده و جامعه را می توان کنترل کرد زیرا در این سن شخصیت روانی فرد شکل می گیرد و قالب بندی می شود.

 

رئیسی تصریح کرد: این سنین همچنین بهار زندگی، شادابی و انرژی زایی است، بنابراین هم، فرصت و هم، خطر محسوب می شود.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: از طرفی شاهد تغییرات گسترده ارتباطاتی در دنیا و توسعه فضای مجازی هستیم که این سنین را هدف قرار داده است.

 

وی افزود: در دنیایی زندگی می کنیم که هر لحظه یک حادثه، خبر ناگوار، خشونت و جنگ در حال رخ دادن است که همه این موارد بر روح و روان افراد به ویژه سنین نوجوانی و جوانی اثر نامطلوب می گذارد.

 

رئیسی با اعلام اینکه ۱۶ درصد از بار بیماری های روان در سنین ۱۴ تا ۱۹ سالگی تحمیل می شود، بیان داشت: اختلالات رفتاری دوران کودکی ششمین بار بیماری، اضطراب هشتمین بار بیماری و افسردگی نهمین بار بیماری در این سنین است.

 

وی ادامه داد: شروع ۵۰ درصد از اختلالات روانی از سن ۱۴ سالگی است و بهترین گروه هدف برای آموزش و پیشگیری از اختلالات روانی نیز در همین سنین است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه