تشخیص فرد دروغگو از روی رفتار و حالت بدن 

0
1548

به گزارش راه نیوز :

به احتمال زیاد شما نیز با دروغگوهای بی‌شرم که همواره در جستجوی فردی هستند تا فریبش دهند مواجه شده‌اید. اما تشخیص دروغ آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست. تجزیه تحلیل‌گر و متخصص زبان بدن، دکتر لیان گلس معتقد است، اگر فردی فریبکار است باید در برخوردها توجه خاصی به حالات چهره و زبان بدن او نمود.

وی کتابی در این زمینه نوشته به نام : زبان بدن دروغگویان. پس از خواندن این کتاب، ۸ نمونه از مواردی که کمک می‌کند تا فرد دروغگو را تشخیص دهید برایتان آورده‌ایم. دوباره فریب نخورید!

 

چرخاندن سر

هنگامی که سوال صریحی می‌پرسید، و مخاطب شما سرش را می‌چرخاند، بهتر است چشمان خود را از روی او بردارید: شاید این شخص درباره موضوعی دروغ می‌گوید.

 

شانه ها، تنفس و صدا

هنگامی که فردی عصبی است و در عین حال تلاش می‌کند تا شما را فریب دهد، نفس‌هایش سنگین می‌شود، صدایش خفیف می‌گردد و شانه‌هایش بالا می‌رود.

 

استایل ایستادن فرد دروغگو

احساس راحتی در مکالمات معمولی با افراد آشنا امریست طبیعی، اما اگر مخاطب شما مضطرب است، شاید علامت هشدار است. در کل، فرد دروغگو تلاش می‌کند تا در فاصله دوری از شما قرار بگیرد تا به او شک نکنید.

 

افکارشان را به سختی بیان می کنند

افراد دروغگو تلاش می‌کنند تا نه تنها شما بلکه خودشان را نیز متقاعد کنند. تکرار کلمات کمک می‌کند تا افکار خود را منسجم نمایند. همچنین افرادی که نمی‌خواهند صادق باشند اغلب به سوالات پاسخ‌هایی مشابه می‌دهند. به عنوان مثال: تو فنجان را شکستی؟ نه من فنجان را نشکستم.

 

4c338fcb77e4e3ef31e0fcc0aa9ecdc1

تشخیص یک فرد دروغگو از روی تماس چشمی

چشم‌ها حرف‌های زیادی درباره افراد می‌زنند، از جمله اینکه راست می‌گویند یا نه. تماس چشمی دائم برای دروغگوها بسیار مهم است. اگر مخاطب شما مستقیماً به چشمان شما خیره می‌شود و تلاش می‌کند تا این تماس چشمی به هیچ عنوان بر هم نخورد، مطمئن باشید که فرد درصدد فریب شماست.

 

تشخیص یک فرد دروغگو از روی گزیدن لب ها

یکی دیگر از نشانه‌های دروغگویی طرف مقابل، گاز گرفتن یا فشار دادن لب‌هاست. چنین فردی قطعاً از آنچه می‌خواهد بگوید اطمینان ندارد. در چنین لحظه‌ایی، بزاق کاهش می‌یابد، در نتیجه گلو خشک می‌شود و همین امر موجب می‌شود تا لب‌های خود را جویده و فشار دهد. همچنین، بهتر است چشم از لبخندهای این فرد برندارید: همواره یک لبخند مصنوعی بر لب‌های آن‌ها نقش می‌بندد.

 

حالت دفاعی مداوم فرد دروغگو

دست‌ها از شاخص‌های صداقت افراد محسوب می‌شوند. بنابراین، اگر فردی دائماً گردن خود را لمس می‌کند یا تلاش می‌کند که نقاط ضعف خود را پنهان سازد، گویی که می‌خواهد از خود دفاع نماید، قطعاً چنین فردی در تلاش است تا چیزی را از شما پنهان سازد.

 

لمس لبها با دست

حتی بدون تشخیص این مورد، افراد دروغگو از صحبت کردن طفره می‌روند. هنگامی که افراد لب‌های خود را لمس می‌کنند، بدان معناست که نمی خواهند حقایق را آشکار سازند، گویی خود را از سخن گفتن منع می‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه