آیا زوج های شاد الزاما باید از لحظات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟

0
1158

در دوران بسیار عجیب و متفاوتی از گذشته های نه چندان دور به سر می بریم. روزانه به شبکه های اجتماعی سر می زنیم و انبوهی از عکس های دوستان و آشنایان خود را در اینستاگرام، فیس بوک و سایر این شبکه ها می بینیم.

 

افراد در زیر عکس های خود نوشته هایی را نیز به اشتراک می گذارند و ما نیز عمدتا زندگی آنها را بر اساس آنچه در این تصاویر می بینیم قضاوت می کنیم و جالب است که در اغلب موارد قضاوت های مان غلط از آب در می آیند.

 

مطالعات و آسیب شناسی های انجام شده نشان داده که زوج های شادتر عمدتا در مورد روابط عاطفی خود در شبکه های اجتماعی چیزی نمی گویند. بنابراین شاید بهتر باشد که نگاه خود به آنچه را که در چنین شبکه هایی می بینیم به سمت حقیقت تغییر داده و با واقع گرایی بیشتر با چنین مسائلی روبرو شویم.

برخی از دلایل عدم به اشتراک گذاشتن این شادی ها را با هم مرور می کنیم:

 

زمانی که زوج ها در رابطه عاطفی خود شاد هستند، تنها در اینجا و اکنون زندگی می کنند

زمانی که زوجی در زندگی شخصی خود شاد هستند و از آن لحظات احساس رضایت می کنند، هرگز آن لحظات زیبا را با قرار دادن پستی در شبکه ای اجتماعی و به منظور اثبات خوشبختی و شادی خود تلف نمی کنند. این بدان معنا نیست که آنها در چنین زمان هایی عکسی از خود ثبت نمی کنند و یا به شبکه های اجتماعی سر نمی زنند بلکه زندگی آنها آنقدر شاد و زیباست که نیازی ندارند در این شادی وقفه ای به وجود آورند.

 

زوج هایی که مشکلات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، از این کار نتیجه مطلوبی را کسب نخواهند کرد

یکی از روش های بی نتیجه در هنگام برخورد با مشکلات شخصی این است که آن موضوع را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با این کار تنها وضعیت رابطه شخصی خود با همسرتان را بدتر از گذشته خواهید کرد.

شادی حقیقی از سادگی یک رابطه عاطفی که باعث خوشحالی طرفین می شود به وجود می آید

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که به اشتراک گذاشتن لحظاتی شاد با همسرتان در فیس بوک نمی تواند گواهی بر شادی و رضایت شما از آن رابطه باشد چرا که رضایت و شادی حاصل از یک رابطه در کنار آن فرد بودن و نه به اشتراک گذاشتن آن لحظات با دیگران است. افرادی که به خوبی از این امر آگاهی دارند، میل کمتری برای گذاشتن عکس های شان در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

هیچ کس لازم نیست چیزی را به دیگری ثابت کند

زوج هایی که از زندگی خود رضایت دارند و شاد هستند علاقه چندانی به اثبات این حقیقت ندارند. آنها در کنار یکدیگر هستند چرا که این خواست اصلی آنهاست و حتی برای شان اهمیت چندانی ندارد که در صفحه فیس بوک شان وضعیت تاهل و یا یافتن فردی برای ادامه زندگی به نمایش درآمده باشد.

و اما مهم ترین نکته …

پژوهش های محققان نشان داده که افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، در مجموع از دیگران شادتر هستند. دلیل اصلی این امر نیز آن است که آنها مدام به مقایسه خود با دیگران نمی پردازند. آنچه اغلب ما از آن غافل هستیم زندگی حقیقی، روابط واقعی، تجارب و احساسات مان است که به جای آن مشغول پست های ناتمام دیگران هستیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه