گیاهانی که به بهبود خواب کمک میکنند

0
1638

خواب راحت شبانه برای داشتن ذهنی هوشیار و تمرکز قوی بسیار مهم است. خواب راحت شبانه انرژی از دست رفته را ترمیم می‌کند، استرس را کاهش می دهد و حال عمومی ما را بهتر می‌کند. علاوه بر این، در طول خواب سلول‌های عصبی در مغز تولید می‌شوند که حافظه را تقویت می‌کنند. یکی از اثرات کم خوابی کاهش عملکرد حافظه است.

تحقیقات نشان می‌دهد که خواب کافی خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را کاهش می‌دهد و هر بار که خود را از خواب محروم می‌کنید سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و شما بیشتر بیمار می‌شوید
جالب اینجاست که تعدادی از گیاهان به شما کمک می‌کنند تا کیفیت خواب خود را بالا ببرید. یک تحقیق در ژاپن نشان می‌دهد که گیاهان می‌توانند آرامش روانی و ترمیم ایمنی را به همراه بیاورند.

۱- لاواندر (Lavender)

این گیاه بسیار در تولید صابون و شامپو مصرف می‌شود و بخاطر بوی خوش و آرامبخش آن بسیار در حمام بکار می رود. از لاواندر برای درمان بی خوابی، نگرانی، افسردگی و خستگی استفاده می‌کنند و به همین در گذشته این گیاه را زیر بالش و یا در کنار تختخواب می‌گذاشتند. قرار دادن این گیاه در اتاق خواب به خواب راحت شبانه شما کمک می‌کند.

۲- ژربرا (Gerbera Daisies)

بیشتر گیاهان در شب اکسیژن آزاد نمی‌کنند، اما ژربرا به کار تنفس خود در طول شب ادامه می‌دهد و به همین دلیل برای آنانی که گرفتاریهای تنفسی دارند می‌تواند گیاه مفیدی باشد.

۳- لیلی (Peace Lily)

این گیاه بوی خوش دارد و هوا را تصفیه می‌کند و گیاه ایده‌آل شماست. برگ‌های پهن آن بنزن، تری کلرو اتیلین و دیگر آلاینده‌های مضر را فیلتر می‌کند.

۴- بمبو (Bamboo Palm)

این گیاه هوا را تصفیه می‌کند و دافع عنکبوت است و در روزهای زمستان به خانه شما رطوبت می‌دهد.

۵- یاسمن (Jasmine)

این گیاه نه فقط زیباست، بلکه بوی آن باعث آرامش، رفع نگرانی و بهبود حال عمومی شما می‌شود. عطر شکوفه‌های آن خواب را راحت و استرس را کم می‌کند.

۶- آلوورا (Aloe Vera)

این گیاهی آسان رشد است و هوا را از موادی که مانع خواب می‌شوند تصفیه می‌کند. یکی از آنها را در اتاق خواب و کنار پنجره قرار دهید تا آفتاب لازم را داشته باشد.

۷- گیاه عنکبوتی (Spider Plant)

این گیاه انیدرید کربن، فورمالدهید و دیگر مواد آلاینده حاصل از پلاستیک و چرم را از اتاق شما تصفیه می‌کند. آن را در محلی روشن بگذارید و به آسانی رشد می‌کند.

۸- گیاه ماری (Snake Plant)

بهترین گیاه برای مبارزه با فرمالدهید که از تمامی لوازم مصرفی شما متصاعد می‌شود است. این گیاه در شب اکسیژن متصاعد می‌کند و برای سلامتی شما مفید است.

۹- گلدن پوتوز (Golden Pothos)

این گیاه هم با فرمالدهید مبارزه می‌کند و به آب کمی احتیاج دارد. این گیاه سمی است و اگر بچه و یا حیوان در خانه دارید از آن صرفنظر کنید.

۱۰- آیوی (English Ivy)

این گیاه ذرات غبار و مواد سمی هوای آپارتمان شما را تصفیه می‌کند. خاک را مرطوب نگهدارید و در صورت امکان روزانه ۴ ساعت در آفتاب قرار دهید.

۱۱- والریان (Valerian)

ریشه این گیاه ماده ای دارد که از زمان‌های قدیم آن را دم می‌کردند و برای بی خوابی و رفع نگرانی خوب است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گلدان این گیاه در خانه بوی خوش دارد و به خواب راحت شما کمک می‌کند.

۱۲- گاردنیا (Gardenia)

این گیاه ماده‌ای به نام کروستین دارد که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این گیاه بیش از دیگر گیاهان به نگهداری بیشتری نیاز دارد تا گل بدهد و دوام داشته باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه