انواعی از خیانت در رابطه که شبیه به خیانت نیست!

0
1491

آیا می‌دانستید خیانت کردن به همسر فقط فیزیکی نیست و چند نوع دیگر وجود دارد که متخصصان آن را نیز نوعی از خیانت می‌دانند؟

برای مثال، تفریح با همسرتان را به شام خوردن بیرون از خانه خلاصه می‌کنید یا این که با کسی بیرون ملاقاتی ندارید، اما با خیلی‌ها در طول روز چت می‌کنید. توضیح این خیانت‌های داخلی کار آسانی نیستند اما کریستین سالاکی روانشناس متخصص روابط زناشویی سعی در توضیح آن دارد.

گاهی برایتان صحبت کردن با دیگران راحت‌تر از صحبت کردن با همسرتان است و این اصلا خوب نیست. هرگز سعی نکنید درباره مسائلی که مربوط به زندگی‌تان است و باید با همسرتان درباره‌اش صحبت کنید، با افراد دیگری صحبت کنید، مانند مسائل مالی، تربیت فرزندان و … . به جای انتخاب مخاطبی که حرفتان را گوش کند و نقشی در زندگی نداشته باشد بهتر است همسرتان را انتخاب کنید که مطمئنا توصیه‌هایی هم برای زندگی‌تان دارد.

گاهی شما میل جنسی به فردی دیگر دارید که شاید هیچ وقت هم به رابطه منتهی نشود یا حتی قصدتان این نباشد که به رابطه منتهی شود اما همین موضوع هم اصلا خوب نیست و تداوم آن باعث بی‌تفاوتی نسبت به همسر خودتان خواهد شد.

گاهی به خاطر حضور مداوم همسرتان در زندگی‌تان فراموش می‌کنید که او چقدر برای شما با اهمیت و عزیز است. در نتیجه رفتاری که با عزیزان و کسانی که برایتان مهم هستند را با همسر خودتان ندارید و شاید وقتی او در کنارتان باشد به خوبی نتوانید اهمیت حضورش در زندگی‌تان را برایش توضیح دهید.

گاهی سعی می‌کنید درباره این که چقدر برای یک دوست زمان گذاشتید یا چه صحبت‌هایی با او کردید و… توضیحی برای همسرتان ندهید و آن را مانند یک راز برای خودتان حفظ کنید. تصور کنید همسرتان ناگهان وارد اتاق شود و متوجه شود که شما در حال پیام فرستادن برای یک دوست هستید. یا این که ببیند شما ناگهان گوشی خود را زمین می‌گذارید.

گاهی افراد دیگر را با همسر خودتان مقایسه می‌کنید. این کار اعتیادآور است و اگر آن را انجام دهید و مانعش نشوید آنقدر این کار را می‌‎کنید تا از همسر خودتان خسته شوید و حتی این مقایسه را به صورت علنی انجام داده و حتی به خودش هم بگویید. فراموش نکنید هیچ کس برای شما به اندازه همسرتان ارزش ندارد.

گاهی به طور مداوم به افراد دیگر فکر می‌کنید. شاید آن فرد جدید دست یافتنی هم نباشد یا حتی شما تصمیم رسیدن به او را هم نداشته باشید، اما با این کار مطمئنا از همسر خودتان دور می‌‎شوید و کم‌کم او را از یاد خواهید برد. بهترین راه فکر کردن به افراد دیگر فقط بررسی موفقیت‌هایشان و الگو قرار دادن آن‌ها است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه