چطور میزبان خوبی باشیم؟

1
1711

سادگی بهترین جواب است

تمام ساعت‌ها و لحظه‌هایی که مهمان در خانه است، مهم‌ترین سوال ذهنی میزبان این است؛ آیا به او خوش می‌گذرد؟ برای اینکه این سوال و دغدغه ذهنی برطرف شود و به جای آن از تمام لحظات معاشرت و همراهی با آدم‌های دوست‌داشتنی زندگی‌تان لذت ببرید، این ۱۰ نکته را مرور کنید.

 

میزبان خوب یک راز مهم دارد؛ می‌داند چطور با مهمان برخورد کند تا مهمان، احساس کند سوپراستاری در خانه اوست. هر حرکت، رفتار، برخورد و هر مدل پذیرایی‌ای مهم نیست، مهم این است که مهمان احساس تک بودن و اهمیت کند. با این رفتار، فرقی نمی‌کند مهمانی‌تان، ۲ نفره باشد یا ۱۰۰ نفره، همه با لبخند از خانه شما بیرون می‌آیند.

 

میزان پول و امکانات شما برای مهمانی خوب مهم نیست. مهم این است که بدانید، وظیفه اصلی خوشگذرانی مهمان است. برای همین، رفتارهایی که ممکن است چشم و همچشمی و پز دادن برداشت شود را حذف کنید و به مهمان، شبیه یکی از اعضای خانواده نگاه کنید که دوست دارید همیشه در آرامش و شادی باشد.

 

میزبان خوب، میزبانی است که به مهمانش و سلیقه غذایی و رفتاری‌اش فکر کرده باشد میزبانی که برای مهمانی برنامه‌ریزی دارد، همیشه جذاب‌تر است. برای مهمانتان برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ریزی‌ می‌تواند از ساعت سرو غذا تا پیشنهاد یک بازی دسته‌جمعی باشد.

 

برای مهمان‌ وقت بگذارید. قبل از رسیدن مهمان، غذا را آماده کنید تا زمان حضور او، مشغول آشپزی و آشپزخانه نباشید. وسایل پذیرایی را از قبل آماده کنید و تمام وسایلی که برای پذیرایی نیاز دارید در نزدیک‌ترین محل دسترسی بگذارید.

 

خانه تمیز، همیشه افراد را شاد می‌کند. درست است که در ایام عید خانه‌تکانی، یکی از مهم‌ترین کارهاست اما یادتان نرود که رفت و آمدهای زیاد گاهی باعث می‌شود خانه شلوغ و کمی‌ به هم‌ریخته به نظر بیاید. پس حواستان به گردوخاک روی میز و خرده‌ریزهای روی فرش باشد.

 

مهمان را غافلگیر کنید. مثلا در همین ایام عید، مزه شیرینی‌ها و آجیل‌ها در همه خانه‌ها یکی است اما می‌توانید به شیرینی‌فروشی‌های مختلفی بروید و شیرینی‌هایی با بهترین کیفیت، شکل و رنگ با مزه دوست‌داشتنی پیدا کنید یا مثلا شکلات‌های دست‌ساز خوشمزه را به جای شکلات‌های کارخانه‌ای سرمیز بگذارید.

 

هرچه هیجان خوراکی‌های پذیرایی برای شما بیشتر باشد، مهمانی خانه‌تان به یاد ماندنی‌تر می‌شود.
قبل از رسیدن مهمان‌ها، شمع معطر روشن کنید. بوی خوش و معطر، همیشه فضا را گرم و پذیرا می‌کند و در لحظه ورود لبخند به لب مهمان می‌نشاند.

 

غذاها و خوراکی‌های خوشمزه، راز بزرگ مهمانی خوب نیست. راز بزرگ در صحبت‌ها، گپ‌و‌گفت‌ها، گرمای معاشرت و گذشت وقت بدون بی‌حوصلگی و کسالت است. پس جمع را در دست بگیرید و به جای صحبت‌ درباره مسایل کلیشه‌ای مثل آب و هوا، بالا رفتن قیمت‌ها و گرانی مکالمه‌هایی دوست‌داشتنی بسازید.

 

برای بچه‌ها برنامه داشته باشید. بچه‌هایی که به خانه‌تان می‌آیند، باید به بهترین شکل ممکن سرگرم شوند تا فرصتی برای آرامش و شادی پدر و مادرشان بگذارند. اگر حوصله بچه‌ای در خانه شما سر برود و گریه و غرزدن‌هایش را به پدر و مادرش برساند، به هیچ‌کس خوش نخواهد گذشت. اسباب‌بازی‌های متنوع، خوراکی‌های کودکانه و انیمیشن‌های دوست‌داشتنی، همیشه کلید خوبی برای باز کردن قفل لبخند مهمانان کوچک است.

 

خلاقیت داشته باشید و با همین خلاقیت، میزبان متفاوتی شوید. مثلا اگر خانه شما حیاط‌دار است، در یک عصر بهاری خوش آب و هوا، بساط پذیرایی را در ایوان بچینید یا یک ایده بامزه برای عکاسی انتخاب کنید و از مهمان‌ها بخواهید با شما عکس بگیرند تا تمام عکس‌ها در قابی بزرگ روی دیوار پذیرایی خانه‌تان بنشیند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه

افزودن دیدگاه