بر کم کاری خود غلبه کنید

0
1057

زمانی که تصمیم به تغییر می گیریم، اغلب احساس دودلی به سراغ ما می آید. بخشی از وجود شما می خواهد تغییر کند اما بخشی دیگر هنوز مردد است. تغییر کردن واقعا سخت است. کافی است نگاهی به لیست خواسته های تان در یک سال گذشته بیندازید. هر بار با فهرستی از اهداف و طرح های جدید تصمیم به تغییر می گیریم اما در بیشتر موارد، ما تسلیم عادات قدیمی خود می شویم و این خواسته ها به سرعت کنار گذاشته می شوند.

 

ایجاد تغییرات سخت در زندگی، فراز و نشیب زیادی به همراه می آورد. هنگام کار بر روی اهمال کاری ناشی ازاضطراب، متوجه خواهید شد که تغییر کردن، مثل یک چرخ و فلک با افت و خیز شدید همراه است.

 

گاهی اوقات با پیشرفت های زیاد و موفقیت همراه است و زمان هایی نیز ناکامی و شکست نصیب شما خواهد شد، طوری که در اثر این احساس شکست و عدم دست یافتن به موفقیت می خواهید همه چیز را رها کنید.

 

شما به انگیزه ای قوی و تعهدی محکم برای تغییر در زندگی تان نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر اگر درست نگاه کنیم، این اهمال کاری ناشی از اضطراب، محاسن و سودهایی هم دارد که می تواند انگیزه شما را برای تغییر سست کنند و از مهمترین موانع ایجاد انگیزه باشند. به چند مثال زیر از محاسن اهمال کاری توجه کنید :

 

– کارهایی را که دوست ندارید انجام نمی دهید و در عوض به کارهایی که از آن لذت می برید می پردازید.
– مشکلات بدون این که شما هیچ تلاشی بکنید در نهایت حل می شوند.
– لازم نیست که نگران احتمال شکست یا موفقیت خود باشید.
– از احساس بدی که زمان انجام کارهایی که از آن ها هراس دارید خواهید داشت دوری می کنید.
– ممکن است برخی از افراد به کمک شما بیایند و به جای شما آن کار را انجام دهند.
– خواسته هایی که به گردن شما بوده، به دلیل این که شما خود را کنار کشیده اید از دوش شما برداشته می شود.

 

محاسن اهمال کاری برای شما هر چه باشد، آگاهی از آن در خلاص شدن از دست عادات اهمال کاری به شما کمک خواهد کرد. البته اهمال کاری اشکالات خودش را دارد. برای ایجاد یک انگیزه قوی که در تمام طول کار سخت پیش روی تان در رسیدن به هدف، یار شما باشد نیاز است که یک تحلیل سود زیان انجام دهید تا ببینید بالاخره در طولانی مدت، سود ناشی از اهمال کاری تان بیشتر است یا زیان آن و کدام کفه برای شما سنگین تر می شود؟!

 

وقتی شما مزایای غلبه بر اهمال کاری تان را مشخص کردید، دیگر هدف واقعی برای تغییر شما تعیین شده است. یعنی شما انگیزه تغییر را دارید و آماده اید که همین حالا دست به کار شوید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه