چرا زنان در رابطه جنسی نیاز به پیش نوازی کافی دارند؟

0
1038

در پستهای قبلی گفتیم که یک مرد برای ورود به فاز برانگیختگی شاید تنها به دو الی سه دقیقه تحریک جنسی نیاز داشته باشد، حال آنکه این مدت زمان در مورد زنان ممکن است به بیست الی سی دقیقه نیز برسد، خصوصا زنانیکه درد جنسی و یا ارگاسم دیر هنگام را تجربه می کنند، بایستی سطح بالاتری از تحریکات جنسی را دریافت کنند.

در این پست بطور مختصر به بررسی لزوم این مساله در ارتقای سطح رضایتمندی جنسی زنان می پردازیم.

 

اولین نشانه پاسخ بدن خانمها به هر شکل از تحریک جنسی لیز شدن و خیس شدن واژن است که معمولا بین ده الی سی ثانیه پس از شروع تحریک در دیواره های واژن ظاهر میشود.

 

با ادامه یافتن تحریکات جنسی ابتدا دو سوم داخلی لوله واژن طویل و متسع می گردد، بطوریکه پیش از اتمام مرحله برانگیختگی لوله واژن بطور قابل توجهی منبسط می شود.

 

همچنین طی این مرحله تغییر رنگ مشخصی( رنگ قرمز واژن تحریک شده به آرامی تیره تر شده و به رنگ ارغوانی حاصل از احتقان در می آید.) در دیواره های واژن بوجود می آید.

 

همانطور که در شکل مشاهده می فرمایید با افزایش تنش جنسی، گردن و جسم رحم به آرامی به طرف عقب و بالا و بالاخره به داخل لگن کاذب کشیده میشود و یک اثر خیمه ای برای جلوگیری از هدر رفتن مایع منی و تسهیل پروسه بارور شدن می آفریند.
تغییرات واژن در پاسخ به تحریک موثر به دوسوم داخلی لوله واژن محدود نمیشود، بلکه در طی مرحله انگیزش معمولا اتساع کوچکی نیز در یک سوم خارجی واژن اتفاق می افتد.

 

کلیتوریس که بعنوان یک گیرنده و منتقل کننده تحریکات شهوانی بی نظیر در بدن زن می باشد، در پاسخ به تحریکات جنسی محتقن و پرخون شده و تغییر سایز می دهد. کلیتوریس در خانم ها دربردارنده حداقل ۸ هزار انتهای عصبی است که نشانگر حساسیت بالای آن به تحریک لمسی است، در حالی که آلت آقایان فقط حاوی ۴ هزار گیرنده عصبی است.

 

و در مجموع تمام این اتفاقات که در فاز برانگیختگی در لگن زن اتفاق می افتد، درد جنسی را از میان برده و او را به سمت ارگاسمی لذت بخش پیش میبرد.

برگرفته از کانال گروه روانپزشکیویان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه