دختران مجرد ۳۰ساله هم میتوانند کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند

0
959

حبیب الله مسعودی فرید گفت: سامانه فرزند خواندگی مدتی در استان تهران اجرا شده اما به صورت پایلوت بوده به همین دلیل ظرف مدت کوتاهی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: این سامانه پس از گذراندن فاز آزمایشی به سرعت ملی خواهد شد.فرید گفت: این سامانه برای سه گروه از متقاضیان راه اندازی شده است؛ افرادی که صاحب فرزند نمی‌شوند، خانواده‌هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم نیز دختران مجرد بالای ۳۰ سال می‌توانند برای ثبت نام و تقاضای فرزند خواندگی در این سامانه اقدام کنند.

 

وی گفت: افتتاح سامانه فرزند خواندگی از مراجعات حضوری و بوروکراسی اداری جلوگیری می‌کند و متقاضیان راحت‌تر از گذشته می‌توانند روال فرزندخواندگی را طی کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی سه ماه زمان می‌برد که نسبت به گذشته کوتاهتر شده است.

 

معاون اجتماعی بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند و بهزیستی امین موقت آنها است و به صورت موقت می توانیم سرپرستی آنها را واگذار کنیم، اما این کودکان متقاضی زیادی در میان مردم ندارند.

 

فرید در مزیت‌های این سامانه گفت: عدم نیاز به مراجعه مکرر به بهزیستی، امکان گزارش دهی آسان به کارشناسان، خدمت رسانی به موقع، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان دستیابی به سوابق متقاضیان از جمله مزیت این سامانه برای متقاضیان فرزند خواندگی است.

 

وی افزود: مردم باید بدانند روند کار به چه صورتی است و این روند باید تسهیل شفاف سازی شود و اینکه متقاضیان مطلع شوند که چه خدماتی برایشان ارائه می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه