آیا درونگرا ها در ارائه مطالب توانایی کافی را دارند؟

0
1088

آماده سازی

از آنجایی که درونگرا ها از افکار بزرگ و عمیق لذت می برند، پرداختن به موضوعی فکر شده برای آن ها کار ساده ای است. درونگراها زمان و انرژی زیادی را صرف می کنند تا دریابند مخاطبین چه برداشتی از ارائه آن ها خواهند داشت. به این ترتیب تلاش می کنند پیام ارائه خود را به بهترین نحو ساخته و پرداخته کنند و با روشی مناسب آن را انتقال دهند.

مهارت گوش کردن

درونگراها ذاتا فرصت های بیشتری برای گوش به خود می دهند. آن ها می دانند که حضار و مخاطبین به آن ها اهمیت نمی دهند و تنها چیزی که برای شنوندگان مهم است مفهوم و پیام ارائه است. پس افراد درونگرا به خوبی گوش می دهند و سپس آنچه می خواهند بیان می کنند.

رفتن سر اصل مطلب

معمولا افراد درونگرا تمایلی به گپ و گفت و گو ندارند. آن ها بیشتر بر موضوع اصلی تمرکز می کنند. اگر چه ممکن است برای برقراری ارتباط در رویدادها به این مهارت نیاز داشته باشند اما در ارائه، مخاطبین به دنبال دریافت پیام کلیدی هستند. از این رو به دلیل کوتاه بودن ارائه و بیان موضوع اصلی در زمان کوتاه تر، درونگراها شانس کمتری در حواس پرتی مخاطبین دارند.

 

تجربه نشان داده است که درونگراها و برونگراها هردو می توانند ارائه دهندگان تاثیرگذاری باشند. مسلما تفاوت های زیادی بین این دو گروه وجود دارد ولی همه ما انسان هستیم و زمانی که صحبت از ارائه دهنده ناب می شود هیچ تفاوتی ندارد که شما درونگرا هستید یا برونگرا. تعداد زیادی از اساتید ارائه درونگرا هستند. هرگز اجازه ندهید کسی شما را در تبدیل شدن به یک ارائه دهنده حرفه ای ناامید کند، فقط به این دلیل که شما درونگرا هستید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه