چگونه موفقیت را سفت و سخت در آغوش بکشیم؟

0
1474

تئودوریوس حکیم یکی از فلاسفه بزرگ و موفق قرن دهم پیش از میلاد است که سراسر زندگی پربارش را صرف پند و اندرز دادن به بشریت کرده است. تعدادی از این پند و اندرزها را در رابطه با شناسایی راه‌های موفقیت (که از طریق حفاری در خرابه‌های اطراف بابل توسط چوپانان و گوسفند هایشان به‌دست آمده است) به سمع و نظر شما عزیزان می‌رسانیم:

۱-کنجکاو باشید

سعی کنید از کار آدم‌های موفق سر در بیاورید و ببینید چطور بدون سواد، معلومات، تخصص و عرضه، به اینجا رسیده‌اند. سعی کنید از آنها نشانی، تلفنی چیزی پیدا کنید که یک روزی به دردتان می‌خورد.

۲-پشتکار داشته باشید

تمام انسان‌های موفق تاریخ، از پتانسیل گیر دادن و ول نکردن بالایی برخوردار بوده‌اند. تمام ارزش سریش، توانایی چسبیدن آن به دنباله بادبادک است پس مانند سریش باشید؛ بچسبید و ول نکنید. اگر به در بسته برخوردید، سعی کنید پنجره را شناسایی کرده و از آن وارد شوید. اگر دیدید پنجره هم بسته است و کلنگ برای شکستن آن در اختیار ندارید، از طریق لوله بخاری اقدام کنید.

 

اگر معماری منزل یا محل کار به‌گونه‌ای بود که لوله بخاری هم نداشت، می‌توانید با آسانسور بالا و پایین بروید. فقط فراموش نکنید که پشتکار داشته باشید و به آدم‌ها برای راه انداختن کارتان گیر داده، یقه آنها را سفت و سخت بچسبید. خواهید دید که زود کارتان را راه می‌اندازند و شما پله‌های موفقیت را دو تا یکی می‌کنید.

۳- دو کار را همزمان انجام ندهید

برای کسب موفقیت یاد بگیرید که دو کار را همزمان انجام ندهید. مثلا شما موفق نمی‌شوید با یک دست ۲ هندوانه بردارید چون دیسک کمر و ناراحتی ستون فقرات می‌گیرید. برای این کار بهتر است از چرخ‌دستی استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید موفق به تماشای سریال‌ها و برخی برنامه‌های تلویزیونی شوید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید همزمان از مغزتان هم استفاده کنید.

 

همچنین شما نمی‌توانید در بازی کامپیوتری علاءالدین به مراحل بالاتر صعود کنید و شاهد موفقیت را در آغوش بکشید و همزمان کار ارباب رجوع را نیز راه بیندازید. ارباب رجوع باید شعور داشته باشد و این را بفهمد. اگر هم نفهمید، می‌توانید با توپ و تشر به او حالی کنید.

۴- قدرت تخیل داشته باشید

تخیل پیش‌درآمد تمام داشته‌های شما در آینده است. ماهیچه‌های تخیلتان را حداقل روزی ۱۲۰ بار ورزش دهید و اجازه ندهید ضعیف شوند. فکر کنید که شما باهوش‌ترین، قدرتمندترین و لایق‌ترین آدم روی کره ارض و کهکشان راه شیری هستید و تصور کنید که روی سقف برج میلاد نشسته و از آن بالا تمام دنیا و مافیها را زیر نظر دارید. تجربه ثابت کرده است که آدم‌های دارای درک تخیل بالا یا شاعر می‌شوند یا سیاستمدار. در هر حال سری توی سرها درمی‌آورند و پله‌های موفقیت را دو تا یکی می‌کنند.

۵-از اشتباه کردن نترسید

به یاد داشته باشید که اشتباه کردن شکست نیست. اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوید، ۵/۳ تا ۴ برابر کنید. آتنی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند خطاهای بزرگ از مردان بزرگ سر می‌زند و به دیگران ربطی ندارد.

۶- در لحظه زندگی کنید

شما زمان حال را نمی‌توانید با دیروز یا فردا عوض کنید. تنها زمانی که اهمیت دارد، حال است. از حال لذت ببرید و هر کاری عشقتان کشید، بکنید. لازم نیست غصه گذشته را بخورید یا نگران باشید که کارهایتان چه اثری روی آیندگان خواهد گذاشت. آیندگان چشمشان کور، دنده‌شان نرم، یک کاری بالاخره می‌کنند.

۷- اول کار کنید، بعد یاد بگیرید

وقت ارزشمند و ذهن نازنینتان را صرف یادگیری نکنید، دنیا ارزش این حرف‌ها را ندارد. یادتان باشد که هیچ‌وقت کسی از نشستن و نوشتن و خواندن و دود چراغ خوردن و دست روی دست گذاشتن و به آسمان خیره شدن کاره‌ای نمی‌شود، وگرنه نیوتن باید الان رییس‌جمهور آمریکا باشد.

 

هیچ‌کدام از انسان‌های موفق تاریخ از اول چیزی بلد نبوده‌اند و ذهنشان را با یادگیری خسته نکرده‌اند. این است که قبراق و سرحال و با ذهن آماده، به کار پرداخته و امور بشریت را به بهترین شیوه رتق و فتق کرده‌اند.

موفق باشید!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه