زوج‌های طلاق گرفته بزرگ‌ترین حسرت‌هایشان را فاش میکنند

0
1101

۴ درس از عشاق بدشانس

«تری اورباک» روان‌شناسی است که به تازگی کتاب «دوباره عشق‌هایمان را پیدا کنیم» را منتشر کرده است. او از سال ۱۹۸۶ یعنی از ۲۶ سال پیش، زندگی ۳۷۳ زوج آمریکایی را که با هم ازدواج کرده‌اند، زیر نظر گرفته است. در بیش از ۲ دهه اخیر، نزدیک به نیمی از آنها از هم جدا شدهاند. اورباک میگوید آنچه آنها طی دوران طلاق گرفتن خود یاد گرفتهاند، ممکن است به دیگر زوج‌هایی که با هم زندگی میکنند کمک کند. ۴ درس از بزرگ‌ترین درس‌هایی را که زوج‌های جداشده آموختهاند و حسرت آنها را میخورند برای شما بازگو میکنیم:

۱- نشان دهید که توجه میکنید

۱۵ درصد از مردمی که طلاق گرفته اند اعتراف کرده‌اند از اینکه به همسرشان محبت بیشتری روا نداشتهاند، حسرت می‌خورند. اورباک میگوید: «شما باید به همسرتان نشان دهید که چه احساسی دارید؟»

۲- درباره پول صحبت کنید

نزدیک به نیمی از افرادی که طلاق گرفتهاند، میگویند در روابط گذشتهشان بر سر پول دعوا می‌کردهاند. اورباک میگوید: «اغلب درباره پول و توان اقتصادی خود صبحت کنید؛ نه فقط زمانی که اجارهخانه سر میرسد یا باید قبض‌ها و بدهیها را بدهید.»

۳- بگذارید گذشتها بگذرد

اورباک میگوید: «مردمی که طلاق گرفتهاند، میفهمند که حسادت میتواند شادی را در روابط خانوادگی آنها از بین ببرد. یک راه‌حل این است که بگذارید احساساتی که به یک آتش زیر خاکستر قدیمی مربوط میشوند، بگذرند و تمام شوند. احساستان را به صورت نامهای برای همسرتان بنویسید اما نفرستید. آنها را بنویسید و گوشه‌ای بگذارید تا فراموش شوند.

۴- خودتان را نشان دهید

۴۱ درصد از زوج‌هایی که از هم جدا شدهاند، از اینکه همسرانشان ارتباط خوبی برقرار نکرده بودند، حسرت می‌خورند اورباک میگوید: «بسیاری از زوج‌ها حسرت میخورند چرا سوال‌های بیشتری نپرسیدهاند و مسایل خصوصی را بیشتر باز نکردهاند.»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه